African Library

De African Library is gevestigd in het nieuwe Herta Mohrgebouw op de Witte Singel

Herta Mohrgebouw
Witte Singel 27a
2311 BG Leiden

(+31-71-5273354)

Toegang in de zomer

Vanaf 15 juli is de African Library tijdelijk alleen toegankelijk via de naastgelegen Universiteitsbibliotheek (UB), aan de Witte Singel 27.

In de UB kunt u in de entreehal de lift of de trap naar de eerste verdieping nemen. Tussen de studiezalen 1 en 2 bevindt zich de loopbrug die toegang geeft tot de African Library.

Openingstijden
Tot en met augustus is de African Library geopend van maandag tot en met vrijdag van 9:00 - 17:00.

De collectie

De meeste materialen geplaatst in de African Library kunt u bij de balie lenen. Materialen kunnen ook via de catalogus van de Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL) worden aangevraagd, om op een later tijdstip op te halen bij de afhaallocatie van uw keuze.

Een gedeelte van de collectie van het African Studies Centre Leiden staat in het magazijn van de Universiteitsbibliotheek (UB). Ook deze materialen zijn voor het grootste deel uitleenbaar. Wilt u materialen uit het magazijn nog dezelfde werkdag kunnen ophalen? Kies dan bij uw aanvraag voor pick-up location ‘University Library’.