Bibliotheek

Bouw Middle Eastern Library in laatste fase

7 maart 2024

De vloeren worden geëgaliseerd, het tapijt wordt gelegd, de lampen worden aangesloten en de laatste hand wordt gelegd aan de slimme klimaatcontrolesystemen. De bouw van de Middle Eastern Library, in het Herta Mohr gebouw dat al twee jaar lang in aanbouw is naast de Universiteitsbibliotheek, is nu echt in de afrondende fase.

Deze maand wordt de bouw van het pand afgerond en kan begonnen worden met het inrichten van onder meer de nieuwe Middle Eastern Library en het verhuizen van de duizenden boeken die in de bibliotheek raadpleegbaar zullen zijn. De onderstaande foto's geven een sfeerimpressie van de ruimte waarin studenten en onderzoekers over een aantal maanden kunnen komen studeren.

De nieuwe Middle Eastern Library van de Universitaire Bibliotheken Leiden wordt na de zomer geopend.