Lezingenmiddag

2311 BG Leiden
Zaal
Vossiuszaal

De Stichting Neven en de Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL) organiseren op 18 juli 2024 in de Universiteitsbibliotheek Leiden een Gezellige Bijeenkomst ter nagedachtenis van de kunstschilder Marius Bauer, Commissaris voor 'Gezellige Bijeenkomsten' van Pulchri Studio in Den Haag van 1890 tot 1892.

Wilt u de middag bijwonen? Meld u dan vóór 15 juli aan via de onderstaande knop.

Aanmelden

In verband met de aanstaande opening van de Middle Eastern Library en de tentoonstelling over Willem de Famars Testas in het Teylers Museum dit najaar is het thema van de bijeenkomst Willem de Famars Testas en Marius Bauer in Egypte. Er zal een lezing worden gehouden over Willem de Famars Testas door Maarten Raven, emeritus hoogleraar Museologie van het Oude Egypte  en auteur van twee boeken over Willem de Famars Testas, en een lezing over Marius Bauer door Arnold Spee, voorzitter van de Stichting Neven. Er wordt een kleine tentoonstelling gehouden van werken van Willem de Famars Testas en van Marius Bauer uit de Peter Neven Collectie ter illustratie van de lezing.

• 14.00 uur | Inloop
  • 14.30 uur | Welkom door Jef Schaeps, conservator prenten en tekeningen, Universitaire Bibliotheken Leiden
  • 14.40 uur | Willem de Famars Testas in Egypte, lezing door Maarten Raven, emeritus hoogleraar Museologie van het Oude Egypte
  • 15.20 uur | Marius Bauer in Egypte, lezing door Arnold Spee, voorzitter Stichting Neven